Om eerlijk te zijn hebben we in het begin niet heel veel tijd in deze opdracht gestopt. We begrepen niet helemaal wat de bedoeling was voor de BV-opdracht, wanneer we wat moesten afhebben en hoe het er uiteindelijk uit moest gaan zien (hoe het eindresultaat zou moeten zijn) Dit was 1 van de redenen dat we redelijk laat begonnen. Daar komt bij dat wij wat problemen hadden met een blog aanmaken. Onze blog bleek een gospelsite te zijn, waardoor we er niet direct mee aan de gang konden.
Op zich was het plaatjes zoeken niet zo´n probleem, maar om echt goede plaatjes te hebben, die bij het thema passen en in de verschillende beeldculturen, moet je er toch wat meer tijd in stoppen. We twijfelden af en toe nog in welke periode een plaatje hoorde, omdat we in de les ook af en toe een plaatje hadden waar de meningen over verschilden.
Wat heb je geleerd van de theorie en praktijk bij BV?
Hoeveel we hebben geleerd verschilt per persoon, de 1 had al meer kennis over kunstgeschiedenis dan de ander, dus een eensgezind antwoord kunnen we hier niet op geven. De lessen waren altijd leerzaam, Guido zorgde ervoor dat er veel nieuwe informatie aan bod kwam en dat iedereen iets kon leren.
Hoe is je visie op het vak BV ontwikkeld of veranderd?
Ook dit verschilt per persoon. Wat mooi is, is dat Guido ons veel informatie op verschillende manieren aanbood. Hierdoor
Wat zou je aan de module BV verbeterd willen zien?
Aan de module was niets aan te merken, de lessen en powerpoints waren erg interessant. Het enige puntje was dat 3 lessen beeldende vorming achter elkaar wel een beetje veel van het goede is. Doordat er veel informatie aan bod komt moet je je aandacht er goed bijhouden en voor veel is 3 uur te lang. Het is veel stof die tot nadenken zet en je zou moeten verwerken wat in 3 uur niet goed tot zijn recht komt.
Wat zou je in een volgende BV module willen leren?
Voornamelijk wat voor verschillende soorten lessen je kunt geven in onder- en bovenbouw. Interessante onderwerpen, hoe je lessen vormgeeft, creatief kunt zijn etc.
Verder valt er nog veel meer te leren over beeldende vorming dus ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de komende modules.
Heb je voor je docent BV nog algemente tips en tops?
Onze docent Guido, stond bij ons voor het eerst voor de klas en wij zijn niet echt de meest makkelijke groep.
Top: Je kunt goed zien dat hij heel veel nadenkt over zijn lessen, wat hij wilt overbrengen, hoe hij dat het best kan doen en is heel enthousiast over zijn vak. Dit zorgt ervoor dat de informatie beter overkomt,
Zijn powerpoints waren ook heel verzorgd, wij vinden het heel mooi hoe hij filmpjes in zijn powerpoint zet en die in een venster in de powerpoint kan laten afspelen. Ook wisselt hij veel in werkvorm, waardoor hij verschillende studenten weet te bereiken. Hij gebruikt plaatjes, beelden, doe-opdrachten, stelt nadenk-vragen etc.
Top: Je kunt goed zien dat hij heel veel nadenkt over zijn lessen, wat hij wilt overbrengen, hoe hij dat het best kan doen en is heel enthousiast over zijn vak. Dit zorgt ervoor dat de informatie beter overkomt,
Zijn powerpoints waren ook heel verzorgd, wij vinden het heel mooi hoe hij filmpjes in zijn powerpoint zet en die in een venster in de powerpoint kan laten afspelen. Ook wisselt hij veel in werkvorm, waardoor hij verschillende studenten weet te bereiken. Hij gebruikt plaatjes, beelden, doe-opdrachten, stelt nadenk-vragen etc.
Grootste TIP; orde houden. Het is in de les vaak onrustig, wat niet aan de inhoud van de les ligt. Veel meiden praten door de les, waardoor Guido veel moet herhalen omdat een groot deel iets heeft gemist. Hierdoor wordt het voor de studenten die wel opletten saaier, omdat zij het wel gewoon de eerste keer hebben gehoord. Omdat Guido heel enthousiast is, legt hij het graag aan iedereen uit en gaat er helemaal in op.
Hij zou volgende keren beter duidelijk laten merken hoe hij het wilt hebben en aangeven dat hij niet alles constant gaat herhalen als er mensen niet mee doen, dat is dan hun eigen verantwoordelijking.
De lessen lopen hierdoor uit en het is lastig op te letten.
Hij zou volgende keren beter duidelijk laten merken hoe hij het wilt hebben en aangeven dat hij niet alles constant gaat herhalen als er mensen niet mee doen, dat is dan hun eigen verantwoordelijking.
De lessen lopen hierdoor uit en het is lastig op te letten.
Top: voor iemand die net begint met lesgeven doet hij het heel goed, hij gebruikt interessante voorbeelden, legt duidelijk uit, heeft veel passie voor zijn vak en doet heel erg zijn best.